• Home
  • بلاگ
  • گوشی گِیمینگ Xiaomi با رم 8 گیگابایتی و تراشه ی اسنپ دراگون 845 به بازار می آید

گوشی گِیمینگ Xiaomi با رم 8 گیگابایتی و تراشه ی اسنپ دراگون 845 به بازار می آید

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

یک گوشی هوشمند با نام "blackshark" اخیرا در پایگاه داده ی مربوط به نمایندگی شیائومی کشف شده که هنوز تاییدیه رسمی در مورد آن وجود ندارد. دو سرنخ وجود دارد که نشان میدهد این دستگاه میتواند یک گوشی هوشمند مخصوص بازی باشد و توسط یکی از شرکت های تابع Xiaomi به نام Black Shark خریداری شده باشد. جدا از شباهت واضحی که بین نام های آنها وجود دارد، سایت رسمی Black Shark نیز شامل اطلاعاتی است که نشان میدهد این یک گوشی مخصوص بازی است، از اینرو میتوان این حدس را زد که کمپانی به دنبال تولید یک چنین محصولی می باشد.

به گزارش نمایندگی رسمی xiaomi در حال حاضر گوشی های زیادی مخصوص بازی در بازار وجود ندارند. Razer Phone که سال گذشته راه اندازی شد پرچم دار این حوزه است. اما با نگاه کردن به برخی چیزها میتوان دریافت که گوشی هوشمند ‘blackshark’ به اندازه ی کافی برای تکمیل ماموریت Razer میتواند قدرتمند باشد. این گوشی با چیپ سِت اسنپ دراگون 845 کار می کند که این تراشه آخرین مدل از کوالکام است که امسال برای گوشی های هوشمند برتر طراحی شده است. این چیپ ست شامل پردازنده ی چهار هسته ایِ Kryo 385 Gold با سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز و یک پردازنده ی چهار هسته ایِ اضافی Kryo 385 Silver است که حداکثر فرکانس آن 1.8 گیگاهرتز می باشد. این پردازنده با یک تراشه ی گرافیکی Adreno 630 کار می کند و بر اساس ادعای نمایندگی شیائومی، گوشی هوشمند ‘blackshark’ تا 8 گیگابایت رم را ساپورت می کند. به علاوه این گوشی از 32 گیگابایت رم به صورت onboard و رزولوشن صفحه نمایش 2160*1080 (با ابعاد 18:9) استفاده می کند. در نهایت بر روی این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 8.0 Oreo نصب است و به نظر میرسد در حدود 270680 امتیاز در جدول AnTuTu کسب کند (که حدودا 100000 امتیاز از میانگین امتیاز گوشی Razer بیشتر است). گوشی Razer مجهز به چیپ ست نسل قبل Snapdragon 835 می باشد، بنابراین یک چنین اختلاف امتیازی از آن انتظار می رود.

نمایندگی رسمی شیائومی جزئیات دیگری را در مورد مشخصات ‘blackshark’ منتشر نکرده، بنابراین فقط با گذشت زمان میتوان دریافت که به غیر از ویژگی های ذکر شده چه ویژگی های دیگری این مدل ها دارند. برای مثال گوشی Razer به خاطر ویژگی طراحی مستحکم و اسپیکرهای استریوی جلویی و همچنین یک پنل IGZO IPS LCD موثر با نرخ بازسازی بی نظیر 120 هرتز (که از لحاظ فنی اجازه می دهد بازی های خاص با نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه اجرا شوند) از مدل های دیگر متمایز شده است. Xiaomi که کمپانی اصلیِ Black Shark است در این حوزه حرفی برای زدن نداشته است، اما با توجه به مشخصات داخلیِ دستگاهی که جدیدا کشف شده است، میتوان حدس زد این دستگاه امسال با هدف تجاری رونمایی میشود.

برچسب ها: شیائومی, xiaomi, نمایندگی شیائومی