شیائومی

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

شیائومی در ابتدای سال 2010 به صورت یک شرکت کوچک استارت آپی شروع به  فعالیت در حوزه گوشی های هوشمند نمود.

که تمام فروش آن بصورت اینترنتی بود و چون دیر وارد این بازار شده بود کمتر کسی انتظار پیشرفت چشم گیر و در سطح جهانی از آن نداشت.

اما در مسیر توسعه خود نشان داد که یک شرکت رقابت پذیر و نوین در حوزه محصولات الکترونیکی می باشد.

شیائومی( Xiaomi ) یک شرکت خصوصی فعال در حوزه الکترونیک در پکن چین است.

که یکی از بزرگترین رهبران بازار طراحی، توسعه، و فروش تلفنهای هوشمند، برنامه‌های کاربردی در این حوزه و لوازم مصرفی الکترونیک است.

به گزارش نمایندگی شیائومی این شرکت از سال 2011 که اولین گوشی هوشمند خود را به بازار ارائه نمود سهم عمده بازار موبایل چین را به خود اختصاص داد.

و به واسطه ان در حوزه های دیگر لوازم الکترونیکی کاربردی شروع به فعالیت نمود.

تفکرات نوین

این شرکت در حال توسعه پایگاه های تولیدی خود در کشورهای مختلف از جمله  مالزی، سنگاپور، هند و اندونزی و دیگر کشورهای جهان که پتاسیل فروش و ارتقای سهم بازار شیائومی را دارند، می­باشد.

کارشناسان تعمیر گوشی شیائومی معتقدند تفکر توسعه شرکت بصورت چند ملیتی سبب توسعه اهداف و استراتژیهای آن به بیرون از مرزهای چین شد.

به گونه ای که آنها دیگر تنها به دنبال گوشی های هوشمند با قیمت مناسب و کیفیت عالی نبودند.

بلکه دامنه دید خود را گسترش داده و در حوزه­های مختلف وسایل الکترونیکی تولید محصولاتی از جمله:

پارور بانک، تصفیه هوا، ترازوی دیجیتالی، تلویزیون، انواع هدفون، هدست، هندزفری، اسپیکر، دوربین، دستبند سلامتی، لپ تاپ و حتی تبلت با برند شیائومی از مهمترین موارد اضافه شده در خط تولید این شرکت بود.

و گجت های هوشمند شروع به نوآوری و تولید محصولات با کیفیت برتر نمودند.

شیائومی در چین و مالزی بالغ بر 3000 پرسنل را در خود جای داده است.

که این موضوع خود نشان از میزان توسعه این شرکت دارد.

سود دهی باور نکردنی

سود هنگفتی که از فروش و ارتقای عملکرد و بازدهی این شرکت عاید سهامداران اصلی آن می شود سبب شده تا موسس و مدیر عامل آن یعنی آقای لی جون به بیست و سومین مرد ثروتمند کشور چین با جمعیت میلیاردی تبدیل شود.

شیائومی همزمان با گوشی اس فور (۴s) آیفون اولین محصول خود را روانه بازار نمود.

و در عین ناباوری فروش فوق العاده ای داشت و اثبات کرد که برای بهتر بودن همواره برند بودن دلیل اصلی نمی باشد.

شیائومی از هیچ یک از روشهای سنتی تبلیغات و عرضه محصول به بازار استفاده ننمود .

و صرفا به اینترنت تکیه نمود و بر بسترهای شبکه های اجتماعی تاکید داشت.

علاوه بر آن این شرکت با پشتیبانی سریع، بروزرسانی و برنامه های مناسب تجاری و مورد توجه قرار دادن قشر جوان بسرعت در بازار مورد پذیرش مصرف کنندگان قرار گرفت.

اپل آسیا

محصولات شیائومی در سطحی از کیفیت و نوآوری قرار دارند که همگان آن را اپل 2 یا اپل چین می دانند.

این ویژگیهای ارزنده شیائومی سبب شد تا بالغ بر 5.8 درصد از سهم بازار موبایل های هوشمند جهان را در تسخیر خود در آورد.

که در واقع با این عدد مقام پنجم را در بین برندهای مطرح این بازار به خود اختصاص داده است.

بررسی های نمایندگی Xiaomi نشان میدهد در این رده بندی شیائومی بالاتر از برندهایی همانند هواوی و لنوو در رتبه اول بازار گوشی های هوشمند چین قرار گرفت.

البته این شرکت به این موفقیت ها بسنده نکرد.

و همچنان در پی نوآوری و توسعه و ارتقای سطح کیفیت محصولات و برآورده کردن نیازها و خواسته های انسانها در عصر تکنولوژی و الکترونیک است.

شرکت شیائومی سال ۲۰۱۴ یک فروشگاه اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید در گوشی‌های خود افتتاح  نمود.

فروشگاه انلاین شیائومی

که با استقبال بی نظیری از سوی مصرف کنندگان مواجه شد و در مدت زمان یک ماه به رقم دانلود بسیار بالایی دست یافت.

در این سال آنها  جشن ده میلیاردمین دانلود از این فروشگاه را بر پا نمودند که چیزی در حدود 2 میلیارد دلار برای شیائومی درآمد داشت).

برای مثال اپلیکیشن استور شیائومی که فقط به مشتریان چینی خدمات رسانی دارد حجم دانلود روزانه آن حدودا ۵۰ میلیون دانلود در روز می­باشد.

این فروشگاه فقط برای تبلت MI Pad شیائومی چیزی در حدود 3000 اپلیکیشن دارد.

البته جالب توجه است که شیائومی در ایران به دلیل اشتباهات استراتژیک که در حوزه نحوه توزیع، فروش و همچنین خدمات پس از فروش داشت.

هرگز نتوانست همانند برندهای هموطن خود مثل هواوی در میان مصرف کنندگان ایرانی جا باز کند و سهم از این بازار را به خود اختصاص دهد.